Jóga etikett


Amit tudnod kell jóga foglalkozások előtt

  • Minden óra pontosan kezdődik. Kérlek, próbálj meg időben érkezni. Ha mégis késel, csendben csatlakozz társaidhoz, ne zavard meg gyakorlásukat!
  • Az órák csoportos foglalkozások., kövesd az oktató utasításait!
  • Kérlek, mobiltelefonod kapcsold ki és hagyd az öltözőben. Jógázás közben csak a gyakorlatokra koncentrálj!
  • A jóga órán lehetőleg mezítláb jógázz! Kérlek, a cipődet hagyd az öltözőben.
  • Ha mindenképpen ki kell menned óra közben kérlek, a gyakorlatok közti rövid szünetekben tedd meg, hogy társaid zavartalanul jógázhassanak.
  • Vigyázz a rendre és a tisztaságra! Mindannyiunk érdeke, hogy tiszta és kellemes környezetbe gyakoroljon!
  • A teát ne vidd be a jógaterembe! A jógateremben tilos az étkezés!
  • Ha beteg vagy, kérlek, a teljes gyógyulás után gyere jógázni, nehogy megfertőzd társaidat és oktatóidat.


Első alkalommal

  • Kérlek, ne egyél órakezdés előtt 2-3 órával!
  • Fogyassz sok folyadékot a nap folyamán, szervezetednek minimum 2 liter vízre van szüksége az egészséges működéshez.
  • Az órán öltözz minél lengébben, hosszú ujjú felsőrész,szoros melegítőnadrág nem ajánlott.
  • Tiszteld meg érzékenyebb orrú társaidat, és kerüld az erős parfüm ill. dezodor használatát.
  • Nagyon fontos, hogy figyeld testérzeteket, és légy őszinte magadhoz! Figyeld a tested, tudd hogy mikor érzel olyan fájdalmat, ami nem normális, ebben az esetben függesztd fel a gyakorlást és szólj az oktatónak, nem érdemes túlerőltetni magadat, valamint figyeld azt is, hogy mi az a nyújtásból adódó jelzés, ami még a fejlődésedet szolgálja.
  • Tudd, hogy nem kell megfelelned senkinek! A saját fejlődésed érdekében gyakorolsz!


Mire készülj fel az első órád után?

  • Ha nagyon fáradtnak érzed magad: ez teljesen normális, és jó jele annak, hogy tisztul a tested. Pár nap múlva energiaszinted teljesen visszaáll.
  • Ha túlzottan energikus vagy és alvási nehézségeid támadnak: nyugodj meg, a jóga hihetetlen energiával tölt fel, próbáld meg hasznosan kitölteni az így felszabadult extra időt.
  • Ha izomlázad, fájdalmaid vannak: ne ijedj meg, a tested most ébredezik és éled újjá. Gyere vissza, amilyen hamar csak tudsz!
  • Ha óra után szédülnél, esetleg enyhe fejfájásod van: ez a kevés folyadék fogyasztás tipikus jele lehet, de a helytelen légzés is kiválthatja. Igyál minél több folyadékot a nap folyamán és próbálj meg óra alatt egyenletesen lélegezni!
  • Ha bármilyen olyan dolgot tapasztalsz, amit nem értesz, kéredezd meg oktatódat!

 

jóga haraszti vonal