Energialégzés Tanfolyam

Légzéskontroll, az energialégzés csodái. (A legolcsóbb gyógymód)

Jelenleg zajlik! Következő tanfolyam várható időpontja: 2018. Október

Már az iskolában megtanultuk, hogy oxigént lélegzünk be és szén-dioxidot lélegzünk ki. A gázcseréről a ma használatos tankönyvek még mindig azt tanítják, hogy a szervezetnek folyamatos utánpótlásra van szüksége oxigénből, és az állandóan termelődő szén-dioxidtól meg kell szabadulnia, mivel az csak salakanyag.

Azt sulykolják belénk, hogy felszínesen lélegzünk és a lehető legmélyebben alaposan át kell lélegezni a tüdőnket.

energialégzés

De ezt az elméletet, már 1952-ben megdöntötte egy orosz orvos: Dr. Konsztantin Buteyko. Megállapította, hogy az ember annál intenzívebben lélegzik, minél közelebb áll a halálhoz. Majd praktizáló orvosként betegek százainak megfigyelése közben rájött arra, hogy minél nagyobb mennyiségű levegőt lélegzik be az ember, annál betegebb.

Bebizonyította, hogy sok civilizációs betegség a fokozott légvétel miatt alakul ki, és épp akkor javul, ha kevesebbet lélegzünk.

Kifejlesztett egy visszafogott légzési módot, amivel növelte a szén-dioxid mennyiségét a vérben, és ennek a módszernek a használatával gyógyította meg magát és később betegek százait. Buteyko módszerét kezdetben az asztmások gyógyítására, légzőszervi és keringési betegségek gyógyítására használták, és a 70-es években nagy népszerűségnek örvendett.

Laoce szerint: Az okos ember úgy lélegzik, mintha nem is lélegezni. (Ez az energialégzés lényege.)

Ez a légzéstechnika látványra olyan, mintha nem is lélegeznénk, csendesen, szinte láthatatlanul vesszük a levegőt. A légzéscsökkenés hatására megemelkedik a szervezet széndioxid szintje, ami segít, hogy minél több oxigénmolekula szabaduljon fel a vérben lévő hemoglobinból. Ha jobb lesz az oxigénellátás, minden belső folyamat javul: a keringés, az anyagcsere, a vérnyomás, jobb lesz a terhelhetőség is.

Ezt a rendszert fejlesztette tovább szintén egy orosz orvos: Dr. Komin Vlagyimir, aki Légzéskontroll címen írt könyvet a módszerről. Felismerve a Buteyko-módszer hibáit továbbfejlesztette azokat.

A Buteyko légzéssel nagyon sok időt kell eltölteni megerőltető gyakorlással: napi 2-3 órát. Komin felfedezte, hogy ha a tréning megerőltetéssel jár, nem érhetünk el tartós eredményt, és a gyakorló hamar visszaesik az eredeti szintre. Ezért elkezdett alternatívákat keresni.

Keleti filozófia felé fordult és megismerte a különböző légzéstechnikákat. Rájött, hogy nem elég a mechanikus gyakorlás, hanem mélyebb változásokra van szükség.

Ezért többféle légzéstechnikát kombinálva kidolgozta saját módszerét, egy „gyakorló-barát” rendszert, amiben ötvözte a jóga, a csikung ősi tanításait az orosz űrkutatás felfedezéseivel.
A különböző légzéstechnikák arra irányulnak, hogy a szén-dioxid szintet növeljük a szervezetben. Mivel a véráramba szállított oxigént a vörösvértestek akkor tudják optimálisan leadni a sejteknek, szöveteknek, ha a szén-dioxid koncentrációja elér egy bizonyos szintet (6.5 % a szövetekben), ekkor a testünk egészséges.

Ha szén-dioxid hiány lép fel, aminek oka lehet - stressz, a túl sok munka, veszteség, a helytelen táplálkozás és életmód, vagy éppen a túllélegzés-, ilyenkor a test takarékoskodni kezd az energiával, ezért sok sejt kikapcsol, nem működik tovább, vagy csak csökkent üzemmódban dolgozik. Ha ez az állapot huzamosabb ideig áll fenn, kialakulnak a betegségek. Ő fedezte fel azt az összefüggést, hogy minél magasabb a szervezetben a CO2 szint, annál magasabb az energiaszint és beindul a test öngyógyító mechanizmusa.

Az energialégzés célja: a légzéssel -és ezen belül is a légzésszünet növelésével- visszafordítani a negatív folyamatokat és úgymond visszakapcsolni a sejteket, hogy újra normál üzemmódban dolgozzanak. Az energialégzés egyben helyreállítja a légzőközpont normális működését is, ami energiánk áramlásának egyensúlya miatt nagyon fontos.

Ezt segíti egy egyszerű légzéstechnika, amikor a be -és kilégzés után légzésszünetet tartunk, mindenki annyit, amennyit az aktuális egészségi állapota és légzéskapacitása enged. Napi 20 perc gyakorlással már az első két hétben elindulnak a gyógyulási reakciók és nő az energiaszint.

Többféle egyszerű technikával lehet mérni, hogy ki hol tart és milyen eredményes a gyakorlás. Ahhoz, hogy nyomon kövessük, hogy milyen mértékben emelkedik a szén-dioxid szint a szervezetben, a két leginkább valós eredményt tükröző adat: a vizelet ph-ja, és a légzésszünet hossza. Vannak még egyéb értékek, amik segítik a tájékozódást, ilyen a pulzusszám és a levegővétel gyakorisága.

A szén-dioxid-koncentrációnak vannak határértékei, amelyekkel dolgozunk:

- 5 mp fölött indul az élet,

- 5-10 mp között az ember kórházban van,

- 10-15 mp között szabadon tud mozogni, már tud élni, de beteg,

- 20 mp körül normál életet tud élni.

A legtöbb ember 15-20 másodperces légzésszünettel éli mindennapjait, ez azt jelenti, hogy egy belégzés és kilégzés után 15-20 másodpercig tud légzésszünetet tartani nagyobb megerőltetés nélkül. (Ez egyszeri mért adat, nem a mindennapi légzésnél használatos!) Ilyenkor a vérében 4.5 % a szén-dioxid szint.

A gyógyulási folyamatok a következő szinteken indulnak el:

A 20 másodperces légzésszünetnél a tüdőbetegségekkel kapcsolatos gyógyulási reakciók, mint a krónikus tüdőgyulladás, hörgőgyulladás, tüdőzsugorodás, ezért ezek a betegségek gyógyíthatók a legkönnyebben.

A 30 másodperces légzésszünetnél gyógyíthatók az emésztőrendszer betegségei: gyomorfekély, krónikus bélgyulladás, aranyér. Az orr és gége betegségei: pl. az arcüreggyulladás, mandulagyulladás.

A 40 másodperces légzésszünetnél kezd a betegségek zöme elmúlni: vese és máj betegségei, az izületi panaszok, a hormon –és immunrendszer betegségei, az allergia, az aszthma, a daganatos megbetegedések, bőrbetegségek, eltűnnek a paraziták a szervezetből. Az ember már majdnem teljesen egészséges.

A 60 másodperces légzésszünetnél az idegrendszeri megbetegedéseket és károsodásokat lehet visszafordítani, mint például az epilepszia, a szklerózis multiplex, az agykoponya traumák. Parkinson-kór,skizofrénia.

Amikor az ember önállóan foglalkozik minden nap ezzel a különleges légzéstechnikával, kezdi gyűjteni az energiát, és lehetősége lesz betegség és fizikai fáradtság nélkül élni. Csökken vagy teljesen megszűnik a narkotikumok (édesség, nehéz ételek, cigaretta, kávé, alkohol) iránti vágya. Míg elérjük a szintet, naponta legalább 20-40 percet kell foglalkozni a légzéssel, utána heti néhány alkalommal elegendő légző gyakorlatot végezni. Meg kell jegyezni, hogy ez a légzéstechnika, ami segít gyűjteni az energiát olyan egyszerű, hogy tévénézés közben, séta vagy kirándulás közben, vagy közlekedési eszközön is nyugodtan végezhető."

Egyszerű, de egyedül, légzésterapeuta nélkül nem lehet gyakorolni, amíg el nem sajátítjuk tökéletesen a különböző technikákat. Egy tanfolyam alatt 5-6, a mindennapokban használható légzéstechnikát tanulunk.

Amint nő a szén-dioxid mennyisége a vérben, elindulnak a gyógyulási reakciók. A tanfolyam sokat alatt beszélünk ezekről a gyógyulási reakciókról, hogy mindenki tudatosítsa magában, hogy mi miért van, melyik folyamat mit jelent, és hogyan tartozik ez az érzet hozzá? Mi okozza? Tudatosítjuk, hogy a gyógyulás két szinten indul el, mert ekkor lesz tartós a változás:

1. Fizikai szinten indul a gyógyulás

2. A gyógyulás mindig kihat lelki szintre is.

A kurzus díja: 30.000 Ft. Ismétlőknek, családoknak: 25.000 Ft/fő.

Jelentkezés 50 % előleg befizetésével a helyszínen vagy utalással : Dunaharaszti, Dobó I. u. 13.
Számlaszám után a jogaharaszti@gmail.com címen lehet érdeklődni.

Bővebb információ: Molnár Erika légzésterapeuta
Tel: 06/70 507-5025

jóga haraszti vonal

Jelentkezés Energialégzés tanfolyamra