Női Jóga

A Női jóga a Hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására.

Társadalmunk kevéssé toleráns a női ciklus megélésével szemben. A legtöbb nő hajlamos ennek a területnek még a tudatból való kizárására is, igyekszik szinte észrevétlenné tenni menstruációját. Ennek súlyos következményei lehetnek: a medencealapi izmok gyengülése, fájdalommal járó menstruáció, szexuális életbeli problémák, inkontinencia, stb.

A Női jóga pozitív hatásai:

Gyakorlataink az altest energetikai rendszerét állítják helyre, megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait. Mobilizáljuk és erősítjük a csípőízületet. Megtanítjuk, tudatosítjuk a női szervekhez kapcsolódó érzeteket.A Női jóga hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez.

női jóga dunaharaszti
A medencefenék izomzata:

A medencét alulról 3 rétegben izomlemez zárja le. Ez az egyetlen vízszintesen elhelyezkedő izomlemez akaratlagosan vezérelhető harántcsíkolt izmokból áll: tudatosan tudjuk összehúzni, megfeszíteni és elernyeszteni. Tudatos edzésük, karbantartásuk nélkül ez az izom is meggyengül, kórós esetben elsorvadhat. A záróizmok mellett nagy felületű oldalra kiterjedő izmoknak, úgynevezett támasztóizmoknak fontos szerepük van a húgyhólyag, méhtest és a végbél felfüggesztésében és helyben tartásában.

A medencefenék izmainak feladatai:

• alátámasztja a hasüri szerveket,
• zárja a medence kimenetet,
• nyitja - zárja és zárva tartja a húgycső és a végbél nyílását,
• részt vesz a hüvely tónusának megtartásában.

Mi okozhatja a gát izomzatának meggyengülését?

• terhesség, szülés,
• erőlködés vizelet- ill. székletürítés alkalmával,
• székrekedés,
• nehéz súlyok rendszeres emelgetése,
• krónikus köhögés (dohányzás, bronchitis, asthma),
• túlsúly, elhízás,
• általában a mozgáshiány, mozgásszegény életmód,
• stressz.

Kinek ajánljuk a Női jógát?

Egészségeseknek:
- akiknek gyenge a medence izomzata (megereszkedett szalagok, méh stb.),
- szülés előtt, akik gyermeket szeretnének,
- szülés után, akiknek a terhesség alatt és szülés közben meggyengülhettek az alhasi izmai,
- menopausa tüneteinek enyhítésére,
- gyenge hüvely izomzattal rendelkezőknek (pl. levegős vagina),
- kötött, merev csípőjű hölgyeknek,
- nehéz fizikai munkát végzőknek,
- sportolóknak, akik rendszeresen szökdellnek vagy súlyt emelnek,
- szexuális élet javítására.

Egészségügyi problémákra:
- görcsösen, rendszertelenül menstruálóknak,
- inkontinenciára,
- női szervi problémákra,
- aranyeres panaszokra,
- szél, székletvisszatartási problémákra,
- női hormonális gondokra.

jóga haraszti vonal